Alapozó terápia

Egyre több olyan gyermek van, akinél az anyanyelvi fejlődés és/vagy a mozgásügyesség fejlődése nem indult meg időben vagy nem ment végbe hibátlanul. Ezek a gyermekek óvodáskorban beszéd- és mozgásügyességi problémákkal, elmaradással, iskoláskorban pedig olvasási, írásminőségi és helyesírási nehézségekkel küszködnek.
Szükség van tehát olyan megalapozó készségfejlesztő terápiákra, amelyek a fejlődésben elmaradt gyermekek idegrendszerének fejlesztésére szolgálnak.

ALAPOZÓ TERÁPIA: módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére


Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszerfejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer "belökve" az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyermeket a terápia során igen magasfokú mozgásügyességig juttatjuk el.

Ezzel a mozgásfejlesztési gyakolatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is és a mozgásalapot fejlesztőpedagógiai módszerekkel is kiegészítjük (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.)

Ez a terápia hatásos:

  • mozgásfejlődésben elmaradt, mozgáskoordinációs zavarokkal küzdő gyermekeknél
  • megkésett és/vagy hibás, akadályozott beszédfejlődésnél
  • diszlexia-veszélyeztetettség, tanulási nehézségek, olvasás- és írásproblémák esetén (diszlexia, diszgráfia)
  • azoknál az organikus eredetű túlmozgásos/figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül oxigénhiányos károsodás keletkezett
  • általános fejlődésben elmaradt, súlyos készséghiányos gyermekeknél
  • enyhefokú értelmi fogyatékosoknál

A foglalkozást vezeti: Kántor Zsóka, középiskolai tanár, családgondozó - fejlesztési tanácsadó, fejlesztő és Montessori-pedagógus, mozgásterapeuta